Dom senaste 3 veckorna

Nu ska jag antligen uppdatera min blogg! Det har hant mycke..

Torsdagen den 14 oktober gick nyheterna ut med att en stor storm skulle dra over Seattle.
Jag trodde inte pa dom, for sist dom gick ut med snokaos varning sa var de typ 3cm sno!
Men ack sa fel jag hade.. Stromen gick kl 18.00 pa torsdagen kvallen. De var vart hus och ett annan "lagenhetshus" som inte hade strom.. ALLA andra hade strom.

Sa vi lastade in hela familjen i bilen och akte till Bellevue Square, ett shopping mall och gick runt ett tag.
Nar vi kom hem sa hade vi fortfarande ingen strom sa vi gick och la oss, men de var inte sa farligt for de var ju inte kallt.

Fredag: Ingen el. Kl 06.30 pa gick jag upp for at fa vag ungarna till skolan, men Di  var redan uppe och sa att alla skolor var stangda for att stormen hade dragit over Seattle under natten och storre delar av stan var utan strom. Di och Noah borjade lite smatt flytta tillbax lite saker till huset, medans jag tog hand om ungarna.. De fanns ju inget att gora for de fanns ingen el nan stans, Sa vi stannade hemma och sove en stund framfor den oppna spisen, Men de var sa jakla kallt.. Pa kvallen akte vi hem till ungarnas, farmors basta kompis som bodde i en del av staden som fortfarande inte hade nan strom.. Sa vi fick sova i lite varme..

Lordag: Fortfarande ingen el.  Vi akte till Anyas 7ars kalas som vi hade lyckas boka in pa ett stalle som fakiskt hade el och de var super skont att ha varme. Pa kvallen akte familjen hem till farmorsn kompis och jag sov hos Malin som hade el. och jag tog en varm dusch!

Sondag: Ingen el. Di kom och hmatade mig hos Malin och vi akte hem for att borja flytta ut allt fran lagenheten till huset, dar vi inte heler hade nan el.
Efter lite flytt i kylen akte ungarna och jag pa bio och sag Charlotts Webb, min favorit film nar jag var lite.. Den var fortfarande bra. Nar vi kom hade Noahs mamma vart och kopt en generator till oss sa vi kunde koppla in nagra element. Sa de vara bara lite kallt nar vi somande den kvallen..

Mandag: Ingen el. Jag och Andre, som inte heler hade nan el, akte ner till Factoria Mall dar dom hade el och skulle ga pa museem med alla vara ungar, men de var ju sjalvklart stangt pa mandagar, men pa nat satt sa roade vi ungarna hela dagen. Resten av Medina fick tillbax elen for uton vi och vara 3 grannar for vi hade ett stort jakla trad liggandes pa ellendning brevid vart hus. Men dom sager att vi ska fa tillbax elen pa tisdag morgon.

Tisdag: ingen el. Vi vaknar upp lite halv lyckliga for att vi vet att snart kommer elen tillbax.. Vi ser elgubbarna arbeta, och dom beratta for min vardpappa att elen ska vara tillbax innan lunch. Jag och Andre planerar pa att forsoka ga till museet, men nar Andre kommer dit forlorar museet elen. Sa han plcokar upp mig och min ungar och vi aker till stort barnstalle i Seattle, Nar vi kommer dit far vi jatte bra parkering och ar nojda, men nar vi vandrar upp till byggnade ser vi att det ar stangt pa tisdagar. Sa vi trycker in alla ungar i bilen och aker till akvariet, som var oppet och dar spenderade vi ca 3 timmar. Nar vi skulle aka hem var den stora fragan om vi skulle ha el eller inte. Men nej, Nar jag kommer hem stog sa min vardpappa att vi 12 hade dom sagt att de skulle ta nagra timmat till, och att den borde komma tillbax nar som helst.
Men eftersom de var Anyas fodelsedag akte vi och at pa hennes favorestaurang. Nar vi kom hem hoppades vi att elen skulle vara tillbax, men icke. Sa jag tog datorn och akte till starbucks som vi alltid gor pa tisdag. och eftersom dom hade el kunde jag kolla min mail och ladda telfonen, men de var fan krig om eluttagen. Jag vill inte aka hem fran starbucks for jag vill inte komma hem till ett kallt hus utan el for jag tjande pa mig att elen inte hade kommit tillbax. Och mycket riktigt nar jag kor upp pa uppfarten ser jag att vi inte hade nan el, men min vardpappa som stog utanfor, sa att vi skulle fa tillbax elen nar som helst. Jag stog dar i 15 min innan elen kom tillbax. Sa pa Tisdag kvall kl 11 fick vi antligen tillbax elen!

Dagarna efter de var bara total lycka over att ha el och over att vara tillbax i huset. Och 8 dagar av Hanukka var oxa har nan stans.

Pa julafton akte jag hem till min  moster och hade julmiddag med hennes och hennes makes hela familj, de var trevligt..

Pa juldagen borjade vi med att oppna julklapparna.
Jag fick:
morgonrock,
duschgrejer,
filt,
presentkort,
pengar,
en flygplansbiljett
+andra grejer som jag inte kommer ihag.

Efter julklapps oppningen akte vi till ett pankaksstalle som heter IHOP och hade frukost med nagra av familjens vanner, de har dom gjort nu i 4 ar sa de e en tradiotion..

Resten av veckan obbade jag som vanligt..

I lordags akte vi till Stevens och akte skidor, de var ganska kul, men min fot svullnade sa jag kunde inte aka sa mycke, sen akte jag och Anton  och 2 tyska tjejer hem med bilen som var tvungen att aka tidigare. Vi akte till Marcus hus och hangde vi dar ett tag och sen ringde jag min vardpappa och bad hobnom hamta oss. Helt plotsligt ringer Jessie och sager att dom e pa vag till sjukhuste for att Anna Banana har ramlat nar hon akte skidor. Sa min vardpappa kommer och hamtar oss och sen skjutsar jag hem honom och tar bilen och akte till sjuk huset.
Anna Banana hade akte ner for backen och ramlad ner fran nan slags kant och landat pa fotterna, Skipatrol sag nar hon gjorde och akte fram till henne, men hon madde ganska bra, men hon kunde inte kanns sina tummar sa dom sa att henne att aka till sjukvardtaltet, sahon akte ner och nar hon kom ner tappade hon kansen i benen och fick svart att andas, sa dom bestamde att hon var tvunfen att aka till akuten.. Sa vi spenderade den kvallen pa akuten.

Pa nyarsafton gjorde jag inte sa mycke pa dagen, Runt 5 kom Anton och Andre och hamtade mig och vi akte upp tilll Jessie dar hon och Malin var. Vi akte till var favireataurang, en mexicans restaurang. Sen akte vi ner till Marcus dar vi borjade fest. Runt kl11 akte vi in till Gas works park, darifran kan man se typ hela Seattle och alla fyrverkerier. Sen akte vi hem och fortsatte festen som var riktigt kul och inneholl mycke drama.

Idag bokade jag min biljett hem till Sverige... Jag ska vara dar i ca 10 dagar, de ksa bli kul. Aven fast de kanns som de var ju inte den roligaste anledning till att komma hem.. Men jag langtar...

Kommentarer
Postat av: Lulun

du är grym laen!!! vilket inlägg!!
Jäklar vad jävligt utan el. just att det är så kallt. huua!! tur att vi i sverige har elen UNDER jorden. Så här händer inte sånt!! =)
igår bokade jag in hela veckan när du är här så jag inte ska råka åka iväg på nåt. så nu kan jag leka med dig när du har tid med mig!! bra va?? fast som sagt är det ju inte så kul att komma hem för just den anledningen. och vad läskigt med tjejen som ramlade. heter hon så i efternamn stackarn. hehe
puss å kram på dej!

Postat av: Lae

Tack tack Lita.. Min flygbiljett kranglar, men de ska nog ga bra! Anna Banana heter inte Banana i efternamn, men vi hade 2 Annor sa vi fick for oss att hon fick vara Anna Banana! Men hon e helt okey nu, helt aterstalld..

2007-01-05 @ 18:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback